måndag 24 december 2012

Till minne av Eva

För lite drygt ett år sedan gick min mans moster, Eva, bort. Eva var en fantastiskt glad, intelligent och generös kvinna. Man fick alltid väldigt genomtänkta presenter av henne och hon lyckades alltid att vara "spot on".

När hon gick bort så fick jag en uppsjö av silkespapper, bokmärken, band, klistermärken och annat "matnyttigt" som vi hittade i henns gömmor. Nu har dessa börjat komma till användning. Lill-Fisan älskar att pyssla och att klistra klistermärken på papper för att sen pilla bort den. Jag har använt en bråkdel av bokmärkena till att dekorera små "julgransgömmor"
När jag var barn så tycket jag att det var lite extra spännande om det fanns små gömmor i granen där det fannns något som faktiskt kunde plundras när julgransplundringen väl kom. Natuligtvis så tänker jag föra den spänningen vidare till Lill-Fisan. Nej, vi är inte så oroade för vad lite extra socker någon gång då och då kan göra med ett barn. Lördagsgodis är ett koncept som fungerar, för det mesta, bra i vår familj.
Hursom, de här små gömmorna har jag tillverkat av ett helt hopplöst inslagningspapper. Jag tyckte en gång i tiden att det vore snyggt med vita paket och bara alternera färgen på snörena. En mycket fin tanke. Problemet var att pappret jag och min man köpte var så förbannat tunnt att man var tvungen att slå in paketet en två, tre gånger för att det inte skulle lysa igenom pappret vad som var däri.

Så nu fick pappret bli små söta julgransgömmor.

Tack Eva och God Jul

Inga kommentarer: