lördag 22 september 2012

Mot kallare tiden

Ni kommer ihåg den superfina sjalen jag virkade nu sist? Nu var det ju så att det blev sådana sjuka mängder garn över så jag visste inte rikgtigt vad jag skulle göra med allt. Men! Jag har fått lite pippi på Missoni (om ni inte vet vad det är, googla) och det där härliga sick-sack ränderna. Till saken hör att jag hade hittat ett fantastiskt mönster på en virkad sick-sack randig filt. Eftersom jag inte kan följa mönster helt utan måste få hitta på lite själv så blev det en tubsacarf i de restgarnerna jag hade kvar.

Man måste ha en mössa också när det börjar bli kallt och vad passar bättre än en som är virkad med samma teknink som för mormorsrutor.

Visst blev det snyggt!? Den fantastiska modellen är syster-yster som blev så himla förtjust i sakerna så hon fick det hela som tack för hjälpen med bilderna. Så nu får jag virka en ny mössa till mig själv... Men det tar faktiskt bara 2 kvällar om man är lite effektiv. Tänk, efter en tubscarf, en mössa till vuxen och en mössa till Lill-Fisan (som hon vägrar att ha så nallen har den) så finns det garn kvar till MINST en mössa till!

2 kommentarer:

Malin på pastill.nu sa...

Men åh så fina saker!

Alexandra - Pysselmaniker sa...

Härliga alster och underbar färgkombination! Kul att garnet räckte till ännu en mössa :)