torsdag 16 februari 2012

Laaaav, lav, lav...

Jamenusåserru! Nu har vi fiffat lite bilder så jag kan berätta om kvällsfikat vi hade här i tisdags. Det var efter att Lill-Fisan under stora protester hade duschat, tagit på sig nattblöja och pyjamas. Efter det hade hon börjat tramsa runt och skulle absoluuut inte följa med mamma någonstans. Tills mamma sa, "vi ska fika snart". Då jäklar må ni tro det blev fart på ungen. Hon studsade ur sängarna och började springa runt benen på mig (vilket är jäkligt jobbigt när man ska duka fram fika) vifta med händerna över huvudet samtidigt som hon högt och tydligt mässade "fika, fika, fika, fika".

Det är någon i vårt hushåll som har lärt sig att när det är dags för "fika", då blir det godsaker. Well, lilla fröken blev presenterad för detta.



Efterson Lill-Fisan började pilla på tårtan så fort den hamnade på bordet så fick hon en bit snabbare än hon kan säga "bompa". Den tårtbiten var borta innan jag och hennes pappa hade hunnit få varsin. Nu vet jag vad ni tror men nä, vi svälter henne inte! Så eftersom det var lite kalas och vi försöker låta bli att vara alltför skitnödiga föräldrar så fick hon en liiiiten bit till.

Efter det tyckte vi att det räckte, det tyckte inte hon. Så det hela slutade såhär.



Vi har konstaterat att hon gillar tårta.

5 kommentarer:

Kristina sa...

visade tårtan för F och han tycker precis som jag, du är så himla duktig på att göra tårtor! Han sa det "ja, hon kan ju verkligen göra rosor!" :D. Och bad mig kolla med dig om du kanske kunde göra några på beställning senare i höst? Hans syster gifter sig och tårtan gör vi här, men jag kanske kan ta med mig rosorna från dig då? Självklart betalning :). Fasiken du, det där med ett eget bageri kanske inte är långtborta ;)

Fisan sa...

Det ska vi nog kunna ordna! Bara jag får veta i god tid hur många och vilka färger (vill ha färgprover) så ska vi kunna lösa det :).

Malin på pastill.nu sa...

Så himla fin tårta! Och himla snygg profilbild du ;-)

Kristina sa...

ja, hur gör man en sån profilbild?
Kollar med F ang rosorna, but teach me about the profilebild är du/ni snälla :)

Fisan sa...

Det kommer ett inlägg om profilbilden snart. Så du får hålla dig lite till ;)