fredag 24 augusti 2012

Oslagbar frukost med papperspiff!

Jag har en kollega, faktiskt min närmsta kollega. För tillfället går vi armkrok genom yrkeslivet och lite privat med. Hon är en fantasktist smart, lite småhal har hon blivit på sistone, generös och rolig. Det mest härliga med henne är att hon lyckas med att överraska mig lite titt som tätt. En av de senaste överraskningarna är hennes frukost som intas vid skrivbordet när hon kommer.

Varje morgon hör jag henne skramla med sina småpengar, med bestämda snabba steg, gå bort till fikarummet och köpa sin favoritfrukost. Så när jag, av en händelse, sprang på just hennes favvofrulle i affären var jag ju tvungen. Enda skillnaden är att denna förpackning borde räcka nästan 1 vecka.

Men man kan ju inte bara ge bort frukost bara sådär. Den måste ju förpackas i något tjusigt.

Jag hade nämligen fått en idé från Pinterest som jag bara var tvungen att prova. Natruligtvis kan man ju inte göra exakt så som beskrivningen säger men nästan. Här är den fanstastiska lilla presentpåse som jag lyckades vika och tejpa ihop. Det var verkligen inte svårt och är ni sugna kan ni kolla in beskrivningen här.

Bara till dig, kära kollega, hoppas du blev mätt och glad :)!

1 kommentar:

Malin på pastill.nu sa...

Haha, du är underbar! Småhal, hmm.. det där får vi nog prata närmare om när vi ses ;-)

Jag blev verklgien superglad! Du är världens bästa kollega och vän!