söndag 18 november 2012

Middag för vuxna

Förra lördagen hände något så ovanligt att jag, ensam, var bjuden på en middag för vuxna. Mmmm, jag vet vad ni tänker; typiska småbarnsmorsor som är så sjukt bundna till sina telingar att de bara tar sig utanför hemmets fyra väggar, utan barnen, en gång om året. Men nä, jag tar mig faktiskt ut oftare än så. Men då oftast på krogen om det är med tjejerna eller jobbkompisarna eller med grabbarna.

Middagsbjudningar, däremot, har blivit partillställningar i våra kretsar. Så vi är oftast bjudna båda två eller alla tre. Men som sagt, i lördags var det bara jag på vuxenkalas. Kalaset var trevligt men det fina med det hela är att jag får en ursäkt att fixa till en liten gå-bort-present.



Man får tejpa ihop en liten presentpåse (tack superfiffiga Helena!). Det är verkligen helt fantastiskt vad man kan göra med washi tejp och presentpapper. Jag vet att jag är lite sen med det här med washi men det blir ju så bra!


Man får stoppa trevliga saker i påsarna. Nu kom ju alla de där burkarna jag gjorde i sommras väl till pass. Jag gjorde bland annat en passion-persikomarmelad. Som av en slump provade jag den med lite blåmögelost förra helgen och det var tramsigt gott! Så en sån burk åkte ner i påsen. Sen blev det ju en all-time-favorite, rocky road. Det är lätt och snabbt att göra och ack så god! Vad som också är roligt är att den är så lätt att variera. Gör man sen ett cellofanknyte om det så blir det ju så fint.


Som sagt, jag gillar verkligen gå-bort-presenter!


Inga kommentarer: