tisdag 6 november 2012

Duktiga morsan

En söndag för ett par veckor sedan hade vi en superhärlig dag. Hela familjen tassade runt i pyjamas/nattlinne hela dagen. Vi mös, skrattade, lekte, pysslade och hade det härligt tillsammans hela dagen. För min del blev det extra härligt eftersom jag hade tid att vara i köket en hel del.

Det blev både frallor, müsli och, hör här, vackra, glittrigt färgsprakande höstkakor.

Kakorna är av kavlad mördeg och sen gräddade. När de precis har kommit ut ur ugnen så strör man en socker och kanelblandning över dem. Jag har superfina kakmått i form av löv och ekollon från förra året när jag bara gick helt bananas och gjorde en Thanksgiving tårta till en väninnas middag. Nu fick de göra kakor istället för marsipandekorationer. För att kakorna skulle bli extra "höstiga" så färgade jag in sockret i lite höstiga färger.


Behöver jag tillägga att det var någon som åt så mycket kakor till mellis att middagen inte var så intressant? Och det var inte jag som åt. Dessutom kommer jag aldrig att vinna priset "årets morsa".

Inga kommentarer: