fredag 21 december 2012

Årets julkort

Det är ofta som jag snöar in på ett pysselområde. Genom åren, långt före denna blogg, har det funnits en mängd olika saker. Jag har gjort arrangemang med torkade blommor/växter (soooo 90's, jag vet, men det var inne då...). Jag har broderat fingrarna blodiga med korsstygn. Den sista duken jag påbörjade har jag fortfarande inte avslutat. Jag har, och önskar att jag kunde just nu, virkat, sytt, scrappat, decoupagat, och jag vet inte allt annat. För det mesta så brukar jag inte  återkomma så mycket till ett område när väl min maniska pysselperiod har gått över. Men något som faktiskt håller i sig efter en manisk period är scrappandet.

Jag tycker att det är ett fantastiskt att kunna göra egna gratulationskort och julkort. Familjealbumet, som skulle behöva uppdateras med de närmsta 1,5-2 åren blir så himla roligt och piffigt. Så med det sagt ger jag er årets julkort, eller ett axplock av dem.
Varför jag säger axplock är för att jag har stora problem att göra likadana julkort till hela gänget. Men jag gör ofta i samma "serie". Jag hade också tänkt att skriva att vad som är unikt med årets kort är att jag inte har köpt något nytt material utan bara använt det jag hade liggandes hemma. Förutom korten och kuverten. Och stämplarna. Och den oförskämt dyra mattan att montera stämplarna på (sagan om det är ett egen inlägg i sig!). Så jag har faktsit köpt en del även i år igen...
Fast snöflingestämplarna är från förra året. Men jag känner mig ändå lite duktigt. I vanliga fall så går jag helt bananas i första bästa scrappingbutik och shoppar allt jag kan tänkas behöva och inte behöva för julkort. Så i år var jag faktiskt väldigt sparsam, för att vara jag.


Inga kommentarer: