måndag 3 september 2012

Drama på bussen

Idag är en av de ovanliga dagarna när jag åker buss till jobbet. Fast jag ska villigt erkänna att ju pissigare väder det blir desto oftare kommer jag ta bussen. Det känns som om cykelsäsongen är längre på våren... Aja, hur som helst.

Det är oroande när bussen stannar och man helt plötsligt känner lukten av bajsblöja. Min första tanke är "vem har inte bytt blöja!?" men inser att med största sannolikhet så är det ingen av mina medresenärer som har blöja. Får vi innerligt hoppas i alla fall.

Nästa tanke är "fan! Har jag glömt en bajsblöja i handväskan?!" (såklart i en liten hundbajspåse, men det luktar ändå!). Men eftersom jag bytte väska i morse så VET jag att det inte låg en blöjpåse där.

Då återstår det högst odramatiska och osexiga att någon fes... Så var det nog, det är bara jag som är lite blöjskadad.

1 kommentar:

Nina sa...

Haha, underbart! i går när vi åkte bil sade mannen och jag plötsligt nästan samtidigt att "nu har han bajsat va"? men det visade sig bara vara rutten tång från havet utanför som luktade...