torsdag 5 april 2012

Påskpyssel, del 1

Det är något med högtider som får mig att bli totalt galen. Speciellt jul och påsk. Det är trevliga högtiden som man associerar med gott att äta, trevlig samvaro och lite långledigt. Det sistnämnda känns extra välkommet just nu. Det har varit lite crazy i mitt liv utanför bloggen så det ska verkligen bli skönt att bara slappna av.

Jo! Pyssel var det. Jag har roat mig med att dekorera egna ägg till påskriset. Panduro hobby sålde plastägg i natrulig storlek där ett litet snöre att hänga dem i redan satt fast. Allt man behövde göra var att dekorera dem. Himla praktiskt!



Vad jag gjorde var att måla dem i lite olika färger. Jag hade hittat söta små servetter på nätet som användes för decoupage dekorering av äggen. Snabbt, enkelt och snyggt! Precis som man vill ha det när man har en klåfingrig liten 2-åring som klättrar runt på en.


Inga kommentarer: