torsdag 26 april 2012

Ordnung must Sein!

Jag älskar förvaring. Jag går på allvar igång på välorganiserade skåp, garderober och lådor. Jag älskar när var sak har sin speciella plats. Det här med förvaring och förvaringslådor blev en lätt mani under min graviditet. ALLT skulle organiseras i små genomskinliga plastlådor med lock som man snäpper fast med små svarta spännen. Ja, jag erkänner jag gillar att organisera.

Nu råkar jag ha ganska så mycket pysselmaterial. Det mesta av detta material är prydligt ordnat i, gissa vad? Små plastlådor med lock. Däremot har tillverkaren av dessa plastlådor inte tillverkat ett format som passar för typ A4-ark. Mycket märkligt enligt mig. Jag har ju en hel del sådnat skräp som skulle passa ypperligt i sådna lådor.

Men då kom jag ihåg att jag var minst lika manisk på förvaring under min KTH-tid. Varenda anteckning, kompendium och innlämningsuppgift var prydligt sorterat, efter kurs, i små pappförvaringslådor med lock. Fråga mig inte hur jag prioriterade som fattig student när jag köpte alla dessa lådor men det spelar ingen roll. För de är i A4-format! Däremot så var det ganska så tråkiga och fula, så de behövde en uppiffning.


Uppiffning sker ju enklast med att man bara helt sonika tar ett trevligt inslagningspapper och fäster runt om på lådan. Jag misstänker att man skulle kunna få ett ganska så bra resultat med tapetklister men det hade jag inte hemma när jag fick idén. Eftersom jag är av en otålig natur så blev det dubbelhäftande tejp. Det funkar super det med!


De fina små etiketterna hittade jag bland mina designark från Tilde.


I bakgrunden ser ni mina små plastlådor. Jag måste erkänna att de inte är särskillt vackra men de är så sjukt praktiska och de är stapelbara! Men den dagen jag få ett alldeles eget pysselrum så kommer det nog se annorlunda ut. För närvarande får jag nöja mig med 1,5 pysselhyllor i vår överdimensionerade hallgarderob.

3 kommentarer:

Malin på pastill.nu sa...

Så fina lådorna blev! Men jag som trodde du var en riktig slarvmaja :-D

Fisan sa...

Fast det är jag! Jag strör alla mina prylar omkring mig och över hela lägenheten. Men jag gillar att de faktiskt HAR en plats, även om de inte alltid befinner sig på den :).

Helena, Craft and Creativity sa...

Vad fint det blev! Det blommiga papperet har jag också hemma, det är en favorit! :)