torsdag 22 mars 2012

Tänk om

Jag fick en tanke när jag satt och läste en väninnas blogg. Hur skulle det se ut om vi agerade på våra impulser?

Det som fick mig att fundera och fnissa lite var när hon skrev att hon ville hoppa på en man för en sketen Findus frysrätt. Hon sitter på tåget från GBG, är svinhungrig och så sätter han sig ner med sin mat.

För mitt inre öga ser jag hur hon tyst och långsamt kryper ihop och fokusrar blicken på mannen, samtidigt som ett dovt morrande hörs långt ner i hennes strupe. Innan mannen hinner reagera har hon tagit ett språng värdigt en puma, slår omkull honom, vänder sig blixtsnabbt om, tar hans mat och kutar iväg.

Det är en ganska så skrattretande tanke men om man tänker lite mer på det så är det just därför folk blir mördade och misshandlade. Gärningsmännen agerar på sina impulser och har inga spärrar. Så det är nog bra att vi är lite väluppfostrade.

1 kommentar:

Kristina sa...

AHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA vilken tur du känner mig HAHAHAHHAHAA ungefär samma tankar såg ut så i mitt huvud ;) tur jag är väluppfostrad :D hhahahaa jag tror jag dör :)