torsdag 26 januari 2012

En smutsavvisande bil?

Som bekant så har det ju varit ganska så slaskigt väder större delen av "vintern" och den sista veckan så har det ju kommit snö med allt vad det innebär på våra vägar. Det här har ju gjort att den fina bilen har varit så förbannat skitigt så jag tycker det är lite pinsamt att åka omkring i den. Jag vill helst inte ta i den (det är ju sjuuukt vad skitig man blir om händerna då), och jag hoppas innerligt att ingen ser att det är jag som kör omkring i detta geggiga fordon.

Eftersom jag har låtit företaget jag jobbar på sätta lite klistermärken på bilen (mot betalning förstås, man får inte va dum då kan man bli...) så är det ju så att man inte kan låta skitigheten balla ur hur som helst. Dessutom är biljäveln vit (fick inte välja färg tyvärr) så ALLT syns på den. I morse tog jag mig hur som helst i kragen och åkte och tvättade av bilen. Det blev super duper, extra allt-tvättprogrammet och när jag körde ut ur tvätthallen var bilen som ny! Det enda problemet var att jag var tvugen att köra till Södertälje (jag slipper verkligen inte den där södertälje vägen) idag. Jag kan ju bara tänka mig hur bilen ser ut när jag kommer hem... Aja, bilen kommer alltid vara mer eller mindre skitig, det är bara att förlika sig med tanken.

Men så slog det mig. Om man kan ta fram smutsavvisande textila material, varför kan man inte ta fram en smutsavvisande billack? Tänk va härligt, så fort ett smutsstänk nuddar bilen studsar den tillbaka dit därifrån den kom.

Hallåååå! Produktutveckling på Svens-Kinesiskt bilmärke, läser ni nu? S-M-U-T-S-A-V-V-I-S-A-N-D-E.

Inga kommentarer: