söndag 4 december 2011

Gammalt blir nytt

Jag är risig. Jag är faktiskt skitdålig rent ut sagt. Det är så att det är minst lika synd om mig som en karl som är förkyld. Bara så ni vet! Därför var min kära make vänlig nog att ta med Lill-Fisan på utflykt idag så jag fick vara hemma och "vila". Ja, hade jag varit smart så hade jag antagligen gått och lagt mig och just vilat. Hade jag gjort det hade jag kanske inte mått fullt så skituselt som jag gör nu. Men nu är jag inte särskilt smart. I alla fall inte när jag har massa roliga projekt på gång.

Dagens "vila" resulterade i ett nytt badlakan till Lill-fisan. Ett sånt där med en huva. Jag har letat i flera butiker efter ett sådant och som är tillräckligt stort. Inte ett sånt där fjuttigt som bara en nyfödd bebis får plats i utan ett lite rejält. Nåväl, jag tog saken i egna händer och tog ett av våra gamla badlakan som har blivit alldeles fransigt och fult i kanterna. Vips och sim sala bim så blev det ett skinande nytt barnbadlakan.


1 kommentar:

Malin på pastill.nu sa...

Men så fint det blev!!! Super ju! Tråkigt att du är sjuk :( saknar dig på msn!