onsdag 9 november 2011

Ett enda litet riskorn...

... kan göra så att vågskålen tippar över.

I sommras var jag mycket upprörd över hur boende i området Hovshaga i Växjö använde en av områdets lekplatser som genomfart för att komma hem snabbare med bilen. Jag skrev väl ett ganska så ilsket inlägg här på bloggen om detta. Man skulle kunna säga att jag var skitförbannad när jag skrev inlägget. Vad jag också roade mig med var att maila länken till inlägget till Växjö kommun och till tidningen Smålandsnytt.

Å tänka sig. En liten anonym bloggare som jag har faktiskt lyckats få till en förändring. Härom veckan fick jag nämligen, till min stora förvåning, ett svar från Växjö kommun. I svaret så började man med att beklaga att det tagit sådan tid att svara mig (ursäkten godtagen). Jag fick också veta att anledningen till att sopbilarna kör där är för att vändplanerna är för små för att de stora lastbilarna ska kunna vända. De har alltså fått dispans och får köra på gångvägen i gångfart. För mig är det en acceptabel anledning för sopbilen att köra där. MEN, man hade också beslutat att det skulle sättas upp låsbara grindar så ingen annan trafik kunde trafikera lekplatsen.

Jag blev mycket glad av det här svaret. Det glädjer mig att jag faktiskt kan hjälpa till och göra tillvaron lite säkrare för barnen i området. Det ska bli mycket spännande att se om det kommit upp några grindar när vi kommer ner i jul.

Inga kommentarer: