onsdag 19 oktober 2011

Men om man inte vill då?

En negativ sak med att vara konsult är att jag känner att man ofta förväntas vara den som håller låda. Alltså, är det tyst vid lunch/fikabordet känner jag att det förväntas av mig att jag ska dra igång konverationen på något sätt.

Naturligtvis kan man alltid köra fegisvarianten, "någon som sett en bra film på siståne?", den slår sällan fel. Men ibland, eller ofta, så känner jag att jag inte orkar. Jag bryr mig inte. Jag vill  bara kasta i mig min lunch för att sen få gå och gömma mig bakom min dator. Ville jag vara social hade jag följt med de andra ut och inte suttit med snål-lådan.

Alltså, för det mesta så uppfattas jag som en hyfsat social typ. För det mesta så är jag det också men ibland så vill jag liksom bara vara ifred med mina tankar. Dessutom är jag så sjukt trött idag så jag förstår inte hur jag ska klara körningen hem. Men det har ju gått förr. Det är ju bara  att sjunga på för full hals. Jorå, när hon är ensam passar det att öppna truten. Det finns ju ingen där som kan be mig hålla klaffen så då kan jag låta hur mycket och om vad jag vill.

Inga kommentarer: