tisdag 18 oktober 2011

I väntans tider

Nä, jag är inte på tjocken igen! Men just nu verkar det som om jag bara väntar på olika saker.

Jag väntar på att min nya bil ska levereras. Jag väntar på att få höra ifall jag fick det där vikariatet jag sökte och intervjuades två gånger för. Jag väntar också på att jag ska få de nya geometrierna på jobbet så jag kan få jobba lite på det "roliga" projektet.

Vänta, vänta, vänta. Gud va tråkigt det är. Dessutom blir man så fruktansvärt rastlös, eller jag blir så rastlös. Jag blir så rastlös att jag faktiskt får lite svårt att koncentrera mig på det jag ska göra. Så jag måste anstränga mig utav bara sjutton för att producera. Det tar mycket energi ska ni veta. Det är lite som att få en tonåring (gissar jag) att städa rummet. Fast tänk dig att du har den obstinata, disträ, dagdrömmande tonåringen i ditt eget huvud PLUS den tjatande morsan. Jag är helt slut när jag kommer hem!

Idag är det den enda trösten att jag kommer hem till färdiglagad middag i alla fall. Något att trösta sig med.

Inga kommentarer: