onsdag 24 augusti 2011

Trött...

Jag är trött.

Jag är nog trött mest för att jag har för mycket jag vill göra. Det betyder att jag är vaken alldeles för länge på kvällarna. Så jag är jättetrött när jag går upp klockan 5 på morgonen för åka till jobbet. Men varför går du inte upp lite senare då, undrar ni? Jo, det är för att då måste jag stanna till senare på jobbet och jag gillar att kunna glida iväg vid halv fyra-, fyra-tiden och ha gjort mina 8 timmar. Jag gillar känslan. Har jag dessutom lite tur så hinner jag leka i parken en stund innan middagen.

Okej, tycker ni, gå och lägg dig tidigare då? Så orkar du upp kanske ännu tidigare, kan vara superproduktiv på jobbet och ändå åka hem vid, till och med, tre. Mjo, det är ju en fin tanke och faktiskt den vettigaste idén. Men då betyder det att jag inte hinner göra något av det jag vill på kvällen.

Så vad vill jag göra på kvällarna? Jo, här kommer en lista. Observera att aktiviteternas inbördes ordning inte har något med rangordning att göra.

Spela TV-Spel
Se på bra TV-Serier
Se på film
Träna
Gå ut och gå
Baka bröd
Förbereda morgondagens middag så livet blir lite smidigare än idag
PhotoShoppa lite
Blogga
Scrapbooka med mina foton (som först måste photoshoppas och sen beställas)
Hämta symaskinen från mamma
Bygga nya hyllor i köksskåpet
Sy kuddar till Lill-Fisans myshörna
Sy tältet till Lill-Fisans myshörna
Sy en liten axelväska till Lill-Fisan
Göra roliga små kylskåpsmagneter
Tova lite kycklingar och harar så kanske de är färdiga till påsk
Baka kakor
Baka bullar
Baka tårtor
Läsa min braiga bok
Snickra ett dockhus med luckor
Sy nya kuddöverdrag till soffkuddarna (Josef Frank... vill ha tyget... dyrt...)

Det är säkert en hel drös med andra saker jag vill göra som jag inte kommer på nu. Men hur kommer det sig att jag inte gör något av det här? Jo, för när middagen är äten, Lill-Fisan har somnat (i bästa fall vid 20:30 just nu) så är JAG så förbannat trött att jag sitter i soffan och stirrar apatiskt framför mig (på TV:n) i ca 1 timme, kommer på att jag ska påbörja något projekt men oftast slutar det med att jag zappar runt på diverse olika TV program som jag egentligen inte är intresserad av för att inse att klockan blivit alldeles för mycket igen.

Jag är trött.

1 kommentar:

Malin på pastill.nu sa...

känner igen mig, är i samma fas just nu...